Lucka 8: En bild som bäst beskriver min vardag

 
Den här bilden får symbolisera min vardag. Jag är omgiven av så himla fina elever. Jag älskar verkligen mitt jobb. Eleverna är så otroligt roliga, omtänksamma, kunniga, kreativa och duktiga (även om man ibland bara vill ta på sig ett par hörselkåpor och blunda). Alla de där AHA-ögonblicken, när en elev förstår något hen inte förstått förut eller när hen tar sig över något kunskapsmässigt hinder, jag får vara med om är helt otroliga. Den känslan är obeskrivbar. 
1 Nana:

skriven

Så härligt! Fantastiskt tänker att man som skolpersonal gör ett fantastiskt jobb när man trivs.

Svar: Verkligen! Jag tror att det lyser igenom :) Kram
Sara

2 Johanna:

skriven

Är du lärare i grundskola eller gymnaiset? Jag vill utbilda mig till lärare men kan inte bestämma mig för vad som skulle passa mig bäst. Vad är mest givande liksom?

Hittade dig via Emily Dahl förresten, om du undrar varför det kom en gymnasieelev out of the blue för att fråga ut dig om läraryrket haha!

Svar: Hej Johanna!Klart du ska bli lärare, världens bästa jobb (ibland det jobbigaste också, men det är sååå värt det)! Jag är lärare i högstadiet, i svenska och engelska. Personligen så älskar jag att jobba på högstadiet :) Det beror nog lite på vad man brinner för. Om man verkligen brinner för sitt ämne och ens största fokus ligger på att lära ut kunskap så skulle jag nog satsa på gymnasiet. På högstadiet ska man ju såklart också brinna för att lära ut, men här handlar det också mycket om den sociala aspekten (mer här än på gymnasiet, där jag tror att lärarna ser på eleverna mer som vuxna). Vilka ämnen vill du bli lärare i?
Kram
Sara

3 Johanna:

skriven

Jag tycker också det! Jag vill bli lärare i tyska och svenska, just för att jag älskar de ämnena. Så då tänker jag att gymnasiet antagligen passar bäst, men jag har några månader på mig att tänka i alla fall! Tack för ditt svar, kram!

Svar: Kul! Om du utbildar dig till gymnasielärare, så kan du ju välja sedan när du väl är klar. Det är många på min skola som är behöriga upp till gymnasiet. Lycka till! Kram
Sara

4 Mathilda:

skriven

Är själv en del i skolansvärld, om än "bara" som timvikarie, men det är helt magiskt att se när eleverna förstår & tar till sig kunskap de inte haft innan!

Svar: Det är verkligen helt fantastiskt!
Sara

Kommentera här: