Fan fan fan

Jag kan inte sova, så jag googlar. Varför gjorde jag det? Ångesten är total nu. Jag sitter i soffan och tårarna bara strömmar ner för mina kinder. 
 

MEST AGGRESSIV

  • Hjärnan består av nervceller (neuron) och stödjeceller (gliaceller).
  • Vid glioblastom har en gliacell omvandlats till en cancercell på grund av förändringar i cellens arvsmassa.
  • Glioblastom räknas som en av de svåraste cancerformerna av dem alla.
  • I dag behandlas patienterna med kirurgi, strålning cellgifter. Men även med den mest aggressiva behandlingen överlever patienterna i snitt bara 15 månader.
  • Det vanligaste symtomet är huvudvärk, illamående och kräkningar.
  • Varje år får cirka 1.100 svenskar diagnosen hjärntumör där glioblastom ingår.

Källor: Nationalencyklopedin, Cancerfonden. (TT)

 

15 månader! 15 månader är ingenting. INGENTING. INGENJÄVLATING. 

1 Ullis:

skriven

Ja shit alltså…..jag känner att jag kan allt om småcellig lungcancer :( I don't want to know!!!! And yet, I do. Samtidigt tror jag att det är ett sätt att kunna acceptera det hela på….att läsa på och på nåt konstigts sätt bearbeta det absurda som händer och kommer att hända. Det finns ingen utväg, ingen lösning alls utan det går bara åt ett håll. Känns fruktansvärt, man är så maktlös! Kram!

Kommentera här: