Trött och stressad

De senaste veckorna har jag känt mig stressad. Särskilt när jag ska sova. Tankarna bara snurrar runt, runt - snabbare och snabbare. Jag har sovit riktigt dåligt de senaste veckorna, antagligen en följd av att hjärnan går på högvarv. Måste verkligen köra igång med träningen igen, den hjälper mig att rensa hjärnan. I Dubai körde jag tre pass på löpbandet, så skönt. Men, så fort jag kom hem så blev jag ju sjuk igen. Efter jobbet ikväll ska jag försöka släpa mig till gymmet. Det är inte lätt när jag är trött och därför omotiverad, men ska verkligen försöka. 

Ska börja göra några enkla yogapositioner som jag hittade hos Yoga girl också. De kan nog hjälpa, måste bara ta mig tiden. Här hittar ni hennes video: https://youtu.be/bmPgpZLsNMg
1 Ingrid:

skriven

Det där sovandet är verkligen jobbigt. Jag har perioder som jag sover väldigt jobbigt och perioder som jag sover som en klubbad. Av erfarenhet vet jag att jag behöver kroppsjobba för att trötta kroppen och inte bara vara trött i knoppen, men det är ju inte alltid lätt om man bor i lägenhet om man inte tränar då förstås. Yoga, har du provat Adrian på youtube? Hon är jätteduktig och lättförstålig och kör olika pass som är bra för olika delar av kroppen.
Hoppas ni har det bra annars, att D är pigg trots allt. Vi har det lite upp och ner men det går bra. Min man tappar talet ibland och läkaren tror att det är små eleptiska anfall. Nu hoppas jag att det inte blir större anfall bara. Nästa MR ska vi få i halva juni, känns långt dit men tiden går fort.
Hoppas ni kan njuta lite av det fina vädret, det brukar kännas lite bättre när man kan vara ute och njuta.
Kram

Svar: Ja, precis. Har kommit igång med träningen igen. Det känns skönt. Tror att det kommer bli lite bättre med sömnen då. Jag vet att jag sov bättre innan jag var så förkyld för då tränade jag regelbundet. D mår bra just nu. Väldigt skönt. Han har nästa MR om en månad, så då får vi se. Jobbigt att vänta på resultatet bara, men man får försöka att leva så gott som möjligt mellan röntgen. Stor kram
Sara

2 Ingrid:

skriven

Lyssnade på Karlavagnen och fick ett bra boktips. Att stå bredvid cancer av Ola Ringdahl. Tänkte bara tipsa dig också.
Kram

Svar: Tack för tipset! Den ska jag kolla upp. Kram
Sara

Kommentera här: