Bitter or better

 
Det här påminner om det jag skrev för snart en månad sedan, att känna tilltro och tacksamhet istället för att bli bitter. Jag gör mitt bästa för att bli en bättre person. Nu om någon gång har jag chansen. Jag är inte perfekt. Jag kan fortfarande klaga på att jag är trött, bli irriterad på någon för något litet och bryta ihop. Det är mänskligt. Men jag försöker bli en bättre person. En starkare person. En mer omtänksam, generös och kärleksfull person.
1 Alex :

skriven

Att inte bli/vara bitter tror jag är extremt viktigt för att kunna leva ett fortsatt bra liv. Jag kan inte relatera till att förlora min man men likväl min bästa vän (i en hjärnblödning) och på någotvis så måste man leva med deras ljusa minne. Det gör så ont, speciellt i början, men att leva livet med ett konstant mörker som skymmer allt ljus (bitterhet) är ännu värre.

Svar: Precis så tänker jag med. Jag tänker inte låta det liv jag har framför mig reduceras till ett mörker av bitterhet. Jag förtjänar att leva. Saknaden och minnena av D kommer alltid finnas hos mig, men det är som att vissa tror att det kommer försvinna om en inte är bitter.
Sara

2 Anonym:

skriven

Jag tror också det är extremt viktigt att inte bli bitter. Man mår bara sämre av det själv. Jag har en vän som förlorade sin bror på en fest där någon "råkade" skjuta honom. Hon är väldigt bitter. Det har gått över 4 år nu. Och hon mår verkligen inte bra av det.
Det bästa är att tänka på alla fina minnen ❤️ Kram

Svar: Precis så tror jag också att det är 💜 Kram
Sara

3 Eleonor i Nashville:

skriven

Jag råkade visst bli anonym i kommentaren. Men det var jag som skrev den ☺️

Svar: ☺💜
Sara

4 Hedvig Isacson:

skriven

Jag tycker du har helt rätt inställning!! Det är inte alltid lätt att känna tacksamhet men att inte försöka gör ju hela grejen svårare. Därför blir jag så glad över att du faktiskt försöker, även fast jag inser att det måste vara oerhört svårt. Kram Hedvig

Svar: Tack, fina Hedvig. Det viktigaste är att man försöker tror jag. Kram 💜
Sara

Kommentera här: