En tur till Uppsala

Imorse satte jag mig i bilen och åkte iväg till Uppsala för att beställa gravsten till Ds grav. Gravstenen kommer inte komma på plats förrän om ett år, men det kändes skönt att få det gjort nu medan jag fortfarande verkligen kommer ihåg hur D ville ha den. Han var ganska detaljerad i hur han ville att den skulle se ut. 
 
Efter att ha varit på Fonus promenerade jag upp til domkyrkan. Jag satte mig i kyrkbänken och lät tankarna och tårarna komma. Jag kunde verkligen se framför mig hur vi gick ned för altaret som nygifta. Så hoppfulla,  så fulla av kärlek och liv. Sedan såg jag framför mig hur jag ensam gick ned för altaret själv, en meter bakom den vita kistan. Så ensam, så full av sorg och saknad.
 
 
Sedan svängde jag förbi graven. Den är fortfarande full av blommor från begravningen. Så overkligt att veta att Ds kropp ligger där under jorden. Så märklig känsla. 
 
 
 
1 Åsa Andersson:

skriven

Så fint och vackert du berättar 💚

Svar: Tack fina du 💜
Sara

2 Alex :

skriven

Vilken underbar hög med blommor, han är verkligen älskad!

Svar: Ja, det är så himla fint att se 💜
Sara

3 Nina Frogner:

skriven

Åh så mycket blommor! Fint att du beställt stenen så allt blir som D ville ha det. Det är lätt att glömma små detaljer om tiden bara går... Nu fick ni vara nära varandra igen på ett sätt. Tillsammans i Uppsala. Det går faktiskt inte en dag förrän jag tänker på dig o hur tacksam jag är för att ha min familj nära mig.
Kramar 💖

Svar: Ja, det var himla fint 💜 Vad fint att du känner så. Kramar 💜
Sara

4 Silje :

skriven

Beste Sara. Dere var så vakre når dere gikk ned kirkegulvet. Begravelsen var også utrolig vakker💜

Svar: Tack snuppa 💜💜💜
Sara

5 Jessica:

skriven

Men varför dröjer det så länge med gravstenen? Förfärligt ju!!!

Svar: Det är på grund av jorden vid graven som måste stabiliseras innan man kan sätta dit gravstenen, tyvärr. 💜
Sara

6 Theresa:

skriven

Kramar i mängder! ❤❤❤

Svar: Kramar 💜💜💜
Sara

Kommentera här: