Vaxholm

Imorse kände jag mig lite rastlös, så jag föreslog att vi skulle göra en liten utflykt och åka någonstans i närheten av där vi bor. Vi satte oss i bilen och åkte till Vaxholm. Jag har varit där många gånger, särskilt tillsammans med mamma eftersom hon spenderade mycket tid där som barn, men D hade aldrig varit där. Det är så himla fint och mysigt där.
 
 
Vi satt i solen, tittade på vattnet och bara andades. Det var fantastiskt skönt och gav en känsla av vår.
 
 
 
 
Jag är inne i en riktig svacka. Det kommer stunder på dagen när jag har energi och ork, men sedan försvinner den på en sekund och kvar står jag med tårar som brinner bakom ögonlocken och en känsla av att bara vilja sjunka genom marken. Jag kan inte förklara bubblan jag lever i just nu. Jag orkar inte ta in någonting. Jag orkar inte fundera över någonting. 
 
Jag har inte varit världens bästa fru de senaste veckorna. Långt ifrån. Mer nära världens sämsta faktiskt. Jag blir lätt arg och irriterad. Jag har ingen energi. Egentligen vet jag ju varför. Det för att jag jobbar mer än jag borde. Det var såhär jag kände innan jag blev sjukskriven i höstas. Känslan av att den lilla energi jag har går till jobbet och inte till min man. Så jävla fel, men jag vet inte hur jag ska göra. Jag trivs ju på jobbet. Jag tycker om att vara där och få tid för mig själv. Allt blir bara fel.
1 Nouw.com/lost:

skriven

Åh kram! Vet inte hur mycket du jobbar men kan du inte minska och komplettera med besök på jobbet för det sociala. Eller vara helt sjukskriven men "arbetsträna" och åka dit för samvaron och lite lättare saker? Du slipper krav ich är du helt sänkt sp kan du stanna hemma

Svar: Jag har gått upp till 75% nu. Det är sjukt svårt att få vara fortsatt sjukskriven av läkaren. Jag ska prata med henne nästa gång jag är där. Det är en svår balansgång mellan jobb och liv, när en är högpresterande... Kram ❤
Sara

2 Silje Johanson fosse:

skriven

Vaxolm er så nydelig,vært der mye. Dere ser godt ut💜

Svar: Kram gumman <3
Sara

Kommentera här: