Den där vågen

Jag har precis gjort ett djupdyk ner i en våg av saknad och sorg. Det är som de säger, att vågen kommer från ingenstans. Imorgon, den 30 juni, är det vår fjärde bröllopsdag. Vi fick bara fira tre tillsammans. Imorgon är jag ensam. 
 
Så många dagar går det ju liksom bra att leva. Jag tycker om att leva. Jag vill leva. Jag skrattar innerligt. Jag nämner Ds namn i konversationer, berättar om någon han gjort, skrattar åt något han sagt. Och jag klarar det. Vågen dränker mig inte. Det är mer som att jag ser den på håll, långt ute till havs. Men så plötsligt så slår den bara till. Ett ord, en blick på dagens datum på mobilen, en låt som spelas på radion och där är den. Vågen som bara väller över mig. 
 
Men jag vet ju. Det handlar om en stund. Jag kommer inte drunkna. Jag kanske rumlar runt några varv på botten, men sedan når jag ovanför vattenytan och får luft. Brisen lägger sig. Hjärtslagen saktar ner. Tårarna slutar rinna. Handen som hålls över munnen, som för att kväva skrik, vilar istället i knät. 
 
Jag kommer överleva morgondagen. Jag kommer att leva genom morgondagen. För det är vad jag gör. Jag lever.
1 Anonym:

skriven

Åh fina Sara! Det är hårt när vågorna med sorg och saknad väller in. Ibland är dom stora och hårda och ibland lite mindre, ibland kommer dom helt oförutsett och ibland kan man nästan vara lite beredd på att de kommer. Förstår att de kommer i samband med er bröllopsdag. Hoppas du har några nära och kära kring dig nu. ❤️Jag brukar skriva i en bok när det känns extra jobbigt och det känns skönt. Bra att du skriver på din blogg och delar med dig! Nu är jag på planet hem från USA! Up in the air! 🇺🇸✈️ Jag har varit borta i över två veckor och det har verkligen varit en resa fylld med positiv energi! Nu gäller det att behålla det när jag kommer hem! Hoppas du får en fin sommar och att du har något fint att se framemot! Stor kram Carin ❤️

Svar: Carin, vad härligt att höra om din resa i USA! ❤️ Hoppas du kan leva på den energin i några veckor nu. Jag ligger hemma i soffan och är sjuk 😔 Det är ändå lite bra, för då orkar jag inte tänka så mycket på vilken dag det är. Stor kram ❤️
Sara

2 Tove-Lia :

skriven

Fina du. STOR KRAM!!!

Svar: Stor kram ❤️
Sara

3 Alex i München :

skriven

Har du läst boktjuven av Markus zusak (stavning)?
Där skriver han typ:
Det är imponerande hur människor i de värsta av kriser ändå stapplar framåt, söker och finner. (Typ)
Det är så himla fint (ska kolla upp citatet hemma sedan) och så sant. Du behöver inte gå rakt i rask takt utan låt vågorna slå omkull dig för en stund. Glöm bara inte att andas.

Svar: Så himla fint beskrivet ❤️ Älskar Boktjuven! Brukar läsa den tillsammans med niorna. De brukar också älska den. Den är skriven på ett så himla fint sätt.
Sara

4 Hanna Karlsson:

skriven

Kram, fina Sara!

Svar: Kram ❤️
Sara

5 Nina Frogner:

skriven

Grattis på er bröllopsdag ❤️
De där djupdyken tror jag är nödvändiga för att fortsätta framåt! Jag fick tipset att läsa Ljusfolket, om själar. Har beställt den o väntar längtansfullt efter den. Kanske är något för dig...
Var rädd om dig. Kram 💕

Svar: Tack ❤️ Åh, du får gärna berätta om den sedan när du läst den. Kram ❤️
Sara

6 Wilma Winge:

skriven

Åh fina du. Jag har läst din blogg ganska länge utan att lämna någon kommentar. Har inget bra att säga, de finns inget bra att säga heller.
Idag är en svår dag för mig också, det är 2,5 år sedan min barndomskompis mamma dog..
Skickar oändligt med kramar och styrka, från en fighter till en annan❤️

Svar: Tack fina Wilma ❤️ Stor kram
Sara

7 Eva :

skriven

Styrkekram

Svar: Kram ❤️
Sara

8 Sandra:

skriven

Hej! Hittade hit via Lotta. Vilken fin blogg du har <3 Min bror hade samma cancer som Elias och jag känner igen mig så mkt i allt smärta du beskriver. Nästan så det skulle kunna vara mina egna ord. Det här inlägget träffade mig. Du sätter ord på det man känner när sorgen slår klorna i en. När det känns som man aldrig ska kunna resa sig och andas igen. Men sen kommer det som du säger en ny dag. En dag då man tycker livet är rätt vackert ändå. Det är så mkt kontraster. Kram

Svar: Tack fina du <3 Jag beklagar din sorg. Det är verkligen många kontraster, och man kan gå igenom flera olika stadier under en och samma dag. Stor kram till dig <3
Sara

Kommentera här: