Länge leve livet

Det var länge sedan jag skrev här. Så länge sedan, men ändå inte. Är det inte konstigt med tiden, hur den kan kännas så kort och lång samtidigt? 
 
Jag har återigen hittat kärleken. Mitt hjärta slår volter och fjärilar i magen flyger runt. Jag är lycklig. Vi har varit ett par rätt länge nu, och att få dela mitt liv med en ny person gör mig så glad. Tänk att jag får vara med om allt det här igen. Jag har fått vara nykär igen. Bara den känslan. Livet är så skört, och jag vet att det är så otroligt viktigt att inte låta det susa förbi. Jag har ett hårt grepp om livet och följer med i alla virvlar och svängar. Jag vill leva. 
 
 
 
Det här är ju ett känsligt ämne. Många förstår inte. Hur kan jag leva med någon annan? Hur kan jag älska igen? Men låt mig vända på frågan. Livet händer er, och ni får gå vidare i livet med allt vad det innebär, men ändå tycker ni att jag ska stå och låta livet susa förbi mig. Jag läste en så fin artikel om att som änka hitta kärleken igen. Där skriver författaren:
 
"In fact, when we’re ready to love – truly ready to not let our fears, insecurities, and guilt hold us back – the world had better take notice. We love hard because we know firsthand the importance of letting our partners know how much they are cared for, while they are still here with us. We know to cherish the small things we once took for granted. We get that those silly squabbles don’t matter in the end. We know it’s always the right time to live boldly and passionately."
 
Det är lätt att tycka och tro att en ska sörja på ett visst sätt. Att det finns ett rätt sätt att sörja. Det är lätt att säga "om det var jag hade jag nog inte...". Men vet du vad? Det är inte du som levt med någon som har cancer. Det är jag. Jag som började sörja dagen D blev diagnosticerad med cancer. Jag som strök över Ds rygg när illamåendet av cytostatikabehandlingen blev för starkt för att orka göra annat än att ligga i sängen. Jag som höll om dödsångest, tårar och panik. Jag som såg på medan D googlade på gravstenar och lyssnade när han berättade vilka kläder han ville bli begravd i. Jag måste ta chansen som D aldrig fick. 
 
Missförstå mig inte. Jag tänker på D varje dag och saknar honom så otroligt mycket. Min allra bästa vän finns inte här längre, men det kan inte få hindra mig att få leva.
 
Livet är allt för underbart för att bara låta det passera förbi.
 
 
1 Karin:

skriven

Tack snälla för uppdateringen! Blir så glad av att läsa det du skrivit att jag nästan får fjärilar i magen jag med. Önskar dig allt gott. Lev livet!

Svar: Tack detsamma fina Karin! ❤️
Sara

2 Anonym:

skriven

❤️

Svar: ❤️
Sara

3 Anonym:

skriven

Livet är ju ändå fantastiskt och underbart, om vi bara tillåter oss att räcka handen och öppna våra sinnen! 💚

Svar: Ja, visst är det så ❤️
Sara

4 jessica:

skriven

Fantastiskt <3

Svar: ❤️❤️
Sara

5 Acka:

skriven

Härligt att du hittat kärleken igen, det är du värd 💖
Människor som inte varit din och min situation har svårt att förstå, men vi sörjer , gråter och pratar mycket om döden när man får beskedet om cancer.
Och många av oss vet att våra älskade som sitter på ett moln och kikar ner på oss , vill att vi ska fortsätta leva och njuta av livet för det har dom redan sagt till oss.
Så lev här och nu, vänta inte med saker du vill göra eller uppleva.
Lycka till med kärleken 💖

Svar: Tack, fina du! Det är verkligen så sant, det du skriver! Kram ❤️
Sara

6 Anonym:

skriven

Hej,
Blir väldigt glad över att du funnit kärleken.❤️Såklart ska du leva livet och göra det bästa av det!
Kram från en läsare i Småland

7 Anonym:

skriven

Önskar dig all lycka med kärleken!❤️Livet är skört och därför ska man leva det på bästa vis!
Kram från Småland

Svar: Tack fina du! <3 Kramar
Sara

8 Jessie:

skriven

Vad underbart att du hittat kärleken igen. Jag önskar dig all lycka <3

Svar: Tack, fina du ❤️
Sara

9 Anonym:

skriven

Vad härligt.
Njut av livet.

Svar: Tack ❤️ Du med!
Sara

10 Elin:

skriven

Vad glad jag blev av detta! Lycka till med kärleken :)

Svar: Tack, fina du! ❤️
Sara

11 Hanna Karlsson:

skriven

Vad underbart att du hittat kärleken igen. Jag har på något sätt haft det på känn att det är så. Ta hand om dig. Kram <3

Svar: Tack fina Hanna! Hoppas att allt är bra med dig ❤️ Kram
Sara

12 Lisa:

skriven

Hej Sara!
Stort grattis till att du funnit kärleken igen och tar vara på allt det som livet är. Det känns hoppfullt att läsa!
Jag har läst din blogg några gånger men aldrig kommenterat...tack för att du delat med dig om er resa och dina tankar. Min resa liknar din på ett skrämmande sätt och det skulle vara mycket värdefullt om du skulle kunna ge mig lite råd..bara om du orkar. Min man som också heter Daniel opererades för hjärntumör för snart ett år sen. Det visade sig att det var Glioblastom fast läkarna trodde att det var en 2-3 gradig från början. Operation, cellgifter och strålning blev behandlingen och nu är vi i stadiet att han är "färdigbehandlad" och ska röntgas var tredje månad. Jag har jobbat 70% och varit tjänstledig resten då jag känt att jag inte orkat mer. Nu har jag gått upp på 100% igen men är så trött..dränerad. Hur ska man orka? Lider kanske av lite duktighetssydrom... Hur mycket orkade du jobba under D's sjukdomstid? Slits också mellan hopp och hopplöshet då jag ibland tänker att det kanske kanske ska gå vägen. Han kanske är en av de få som får leva längre...men om inte vill jag då ha mer tid med honom? Hur tänker du i efterhand? Önskar du att du gjort något annorlunda?
Har testat att gå till kuratorn på vårdcentralen men det var inget för mig då det mest kändes som hon la huvudet på sne och sa att hon förstår. Inte vad man behöver alltid. Vet att du skrev att du gick till en psykolog, undrar om du fick lov att bekosta det själv eller hur du gick tillväga?
Skulle kunna skriva hur mycket som helst och med risk för det avslutar jag nu. All lycka till dig och din nya kärlek!
// Lisa

Svar: Jag har svarat dig på mailen <3 Kram
Sara

13 Hanna Karlsson:

skriven

Jo det är bra med mig. Tack för att du frågar. Kram

14 Ingegerd Johansson :

skriven

Glad för din skull att du hittat kärleken igen!

Svar: Tack Ingegerd! ❤️
Sara

15 Theresa:

skriven

Men så underbart att få träffa en Kärlek igen! Är säker på att D vill du ska leva och må bra! ❤ Kram!

Svar: Tack Theresa ❤️ Kram
Sara

16 Hilde :

skriven

Jeg har fulgt bloggen din helt siden min elskede fikk diagnosen Glioblastom i begynnelsen av 2014. Han døde i juni 2016. Som deg har jeg også funnet en ny kjærlighet, noe jeg trodde ikke skulle være mulig. Han er enkemann. Som deg vet vi hvor dyrebart og skjørt livet er, og at man må leve NÅ! De som ikke har vært gjennom det samme kan ikke fatte hvilken enorm sorg hele sykdommen Glioblastom er. Jeg sørget som deg fra den dagen han fikk diagnosen, vi visste at det bare var en utgang, men ikke når.
Ønsker deg lykke til med livet og kjærligheten!

Svar: Åh, Hilde. Jag beklagar sorgen ❤️ Jag blir så glad att du också har funnit kärleken igen. Det är verkligen en helande kraft. Jag önskar dig all lycka och kärlek! Stor klem ❤️
Sara

17 Anonym:

skriven

Så fantastiskt att du funnit kärleken igen, du ser så glad ut! Lev väl och ta hand om er. Eva

Svar: Tack detsamma, fina du! ❤️
Sara

18 Anonym:

skriven

Åh så underbart Sara! Jag unnar dig all kärlek och lycka i livet! YOLO kram Carin ❤️❤️❤️

Svar: Tack bästa Carin! Kram ❤️❤️
Sara

19 Anonym:

skriven

Hej

20 Anonym:

skriven

Jag är så tacksam över din blogg. Min pappa fick en hjärntumör för nästan tre år sedan. Redan då hittade jag din blogg och löste mycket. Jag har återkommit flera gånger och nu har vi nog bara timmar kvar. Känner igen så mycket om slutet. Om jämförelser, fantasier och väntan. Tack för att du skrivit så ärligt.

Svar: Hej fina du ❤️ Jag är så tacksam att de ord jag skrivit kan vara till någon slags hjälp. För er allas skull hoppas jag att slutet blir så snabbt och lugnt som möjligt. Det är fruktansvärt med den där väntan. Kan jag göra något för dig på något sätt? Stor kram
Sara

21 Susanne:

skriven

Hej, Kikade in här idag. Har inte varit inne på bloggen sedan sommaren 2016. Jag önskar dig all lycka fina Sara. Om jag fick önska så skulle du fortsätta att blogga. Du skriver så bra och det vore så härligt att få fortsätta att läsa om dig och dina vidare öden och äventyr. Om du gör det och kanske ändrar namn på bloggen så låt oss veta. Jag tror att många skulle vilja följa den.

Svar: Hej fina du ❤️ Tack för din fina kommentar! Vad glad jag blir ❤️ Jag har funderat över det, och kanske blir det en fortsättning på den här bloggen ☺️ Kram
Sara

22 Linnea:

skriven

Hej Sara.
Tack för att jag fick läsa om dig och din man.

Min pappa har precis fått diagnosen glioblastom. Känns så långt bort att han en dag kommer må piss och inte vara samma gamla glada och humoristiska pappa som han alltid är.

Funderar på hur jag kan hjälpa min mamma i den här situationen? Har du några tips? Har även en lillebror på 16 år som jag vill supporta så mycket jag kan, men det kanske du inte har så mycket erfarenhet av (förutom din bror som såg ut att vara hyfsat ung?).

Svar: Hej Linnea!
Åh, vad jobbigt för er alla i familjen ❤️ Om du skickar din mail så kan jag maila dig (eller ditt namn, så kan jag skicka meddelande på Facebook).

Stor kram ❤️
Sara

Kommentera här: