Tre matställen att älska i New York

New York är ju min favoritstad. Alltså, jag kan inte ens sätta ord på hur bra vi har haft det. Vi har skapat nya minnen tillsammans, jag och min bror. Vi har svettats liter efter liter, promenerat 124 km på sex dagar, shoppat allt vi ville och lite till, hängt med min vän C och ätit gott.
 
Pass opp, för här kommer tre tips på matställen i NYC. 
 
Bluestone lane i West Village. Brunchen där. Mm mm mm! Till min lycka hade de glutenfritt bröd. Den lilla skapelsen (Avocado smash med pocherat ägg) nedan slank ner utan problem. Så god. 
 
 
Sweetgreen är ett superfräscht salladsställe, som tänker på hållbarhet och använder sig av lokalt producerade varor (har tappat bort orden jag vill använda för att beskriva det hela, local sourcing på engelska). Det ligger lite varstans på Manhattan tror jag. Jag åt en Strawberry fields-sallad, som nog är den godaste salladen jag ätit. Jag i princip inhalerade den för att den var så god, så jag hann inte ta ett kort. Men gå in på sidan och inspireras till att göra en egen sallad, eller dregla lite bara över bilderna.  
 
Glaze Teryaki i Midtown West. Alltså, jag har hunnit besöka det här stället många gånger sedan vi hittade det under vår andra resa till New York. Kycklingbröst med glutenfri (eller inte för dig, lucky bastard, som kan äta gluten utan att riskera att få svinont i magen) teryakisås, sallad och honey lemon-dressing. Här skulle jag kunna lägga in miljarders emojis med hjärtögon, för det är den kärleken jag känner till det här stället. Älskar't!
 
 
 

Kommentera här: