De senaste dagarna

 

I fredags jobbade jag. Happy times! Jag bedömde en hel bunt texter och hade en lektion. Mina elever går i nian och nu har jag gått all in på ett framtids-tro på dig själv-gör världen till en bättre plats-tema. Så klyschigt, men samtidigt vill jag ta chansen att peppa mina elever under de här sista veckorna på högstadiet. Vi tittar bl a på olika TED talks, diskuterar dem, skriver korta texter och slutligen ska eleverna hålla ett kort tal. Jag delar med mig av klippen imorgon. Kanske kan de inspirera även er.
 
Efter jobbet åkte jag in till stan för att hänga lite med M. Vi hann äntligen catcha upp lite. På jobbet hinner vi aldrig prata.
 
På kvällen åt jag middag med två andra M på Kitchen & table. Så härlig kväll. 
 

I lördags mådde jag inte toppen. Lite lätt bakis, väldigt trött och allergisk satte jag på bussen in till stan för att äta lunch med R. Lunchen piggade upp mig. Tack och lov.

I förmiddags tog jag en joggingtur i Hagaparken. Det var kallt och jävligt, men jag tog mig runt.
 
Till middagen kom J och hennes E och vi grillade. Jodåsatte, det var jättekallt och vi hade bestämt att vi skulle grilla, så det gjorde vi. Det blev så himla gott. Bästa underbaraste som kommer hit och lagar mat till mig. 

Kommentera här: