Vilken torsdag

Så, i torsdags var jag hos gynekologen. Innan besöket klarade jag knappt av att prata för att jag hade sådan ångest. Väl där inne så gick det bra. Troligtvis har jag lätta cellförändringar, och det var väl det bästa jag kunde få höra i den situationen. Nu väntar jag på att få svar från det senaste provet.

1 Anonym:

skriven

Jag har läst din blogg ända sen min man fick diagnosen glioblastom den 14/3 2016. Han dog i tisdags kväll den 9/5.
Det har varit en fruktansvärd tid och de sista fem veckorna var fruktansvärda att se hur tumören tog över.
Tyvärr har vi en dålig erfarenhet av sjukvården på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Olika läkare hela tiden och bara två besök hos en hjärntumöronkolog, ingen mottagningssköterska, ingenting.
Vi har två pojkar tillsammans 13 och 10 år. Pojkarna och jag har bokat upp hela sommaren med olika resor. Trots att det är tufft så måste vi leva vidare, min man hade inte velat något annat.
Vi planerar för begravningen nu och jag vill uppge någon fond dit man kan skänka pengar. Helst vill jag att pengarna går till en fond som skänker pengar till forskning av just glioblastom. Visst startade ni en fond?

Med vänlig hälsning, Petra

Svar: Petra, jag beklagar sorgen! ❤️ Det låter som en bra idé att åka på resor, både för att få miljöombyte och för att få tänka på annat. Jag tycker att det är att hedra din man att ni lever vidare. Vad tråkigt att ni haft så dålig erfarenhet av vården! Det är fruktansvärt att det ska vara så!

Jag startade en insamling på Hjärnfondens hemsida, där kan man starta egna fonder och rikta in dem på t.ex. hjärntumörer. Men jag vet tyvärr ingen specifik fond som bara är inriktad på Glioblastom. :(

Många kramar
Sara

2 Eva Jonsson:

skriven

Hej Sara!
Jag kom av en händelse in på din blogg.
Min sambo dog i feb 2017 av Glioblastom.
Jag känner igen mig i mycket av det du skrivit särskilt om sorgen efter hans bortgång. Jag finner en tröst i att läsa dina ord.

Vänliga hälsningar Eva

Svar: Hej Eva! Jag beklagar sorgen ❤️ Vad fint att mina ord kan ge dig lite tröst mitt i allt. Många kramar
Sara

3 Tina:

skriven

Hejsan Sara, har läst hela din blogg nu under bara några dygn och undrar bara hur det gick för dig för det var länge sedan du har skrivit här inne. Hoppas du har det bra. <3 Hälsningar Tina

Svar: Hej Tina! Tack för din kommentar <3 Kram
Sara

Kommentera här: