Wow

I måndags fick jag den finaste gåvan jag någonsin fått. Eleverna i niornas musikklass på skolan hade på eget initiativ samlat in 3012 kr till Ds insamling mot hjärntumörer. Wow! Eftersom den tidigare insamlingen avslutats (med hela 114 000 kr insamlade till forskning på hjärntumörer), så har vi nu startat en ny insamling på Hjärnfonden.
 
På mina lektioner i svenska och engelska har vi pratat mycket om att det bara krävs att en person börjar göra något för att förändra världen, vikten av att visa tacksamhet för stora och små saker och att ha förståelse för olika människor. Elever som dessa, som visar så mycket kärlek och omtanke, visar att världen kan bli en bättre plats om vi alla bara gör något litet.
 
Här hittar du insamlingen:. http://www.hjarnfonden.se/insamlingar/2603-forskning-pa-hjarntumorer/
 
Bild från juni förra året, några dagar efter cancerbeskedet. 
1 Margareta Johansson:

skriven

Läser din blogg. Jag är lite i samma situation. Har du mail?

Svar: Hej Margareta! Ja, det har jag: [email protected]
Sara

Kommentera här: