När känslorna rinner över

 
Jag har fulgråtit mig igenom halva promenaden i Hagaparken. Ett förvridet ansikte som gör allt för att tysta ner snyftningarna och tårarna som rinner bakom solglasögomen. Naglar som ångestfyllt borrar sig in i insidan av handen. Fötter som tar steg för steg framåt i ett försök att svettas ut sorgen och komma framåt, komma bort, försvinna ifrån alla de känslor som tynger ner hela kroppen. 
 
Innan jag gick hemifrån öppnade min och Ds konversation vi haft på Whatsapp. En timme satt jag fortfarande kvar i hallen och läste orden som D skrev i juli, juni, maj. En levande D. En kärleksfull och omtänksam D. En D som skämtade om situationen och tänkte att om han var en superhjälte skulle han kallas tumour boy. Fast egentligen kände han sig som Ironman. En D som lär sig att gå efter operationen i höstas. En D som varje dag bedyrar sin kärlek till mig. En D som kallar mig för smeknamn som bara bo förstår. Alla minnen kommer tillbaka. Alla känslor. 
 
Nu har andningen lugnat ner sig och tårarna har slutat rinna. Jag sitter på bryggan och saknar. 
1 Ingrid:

skriven

Åh Sara, jag känner så med dej. Igår tog vår resa slut. Även om man vet så förstår man inte. Det är tungt och ändå rullar livet vidare, man gör saker, plockar lite här och där, sörjer, skrattar och saknar. Redan idag har jag varit på begravningsbyrån för ett första möte, helt sjukt och overkligt.
Kram

Svar: Jag beklagar din sorg, Ingrid! Det är precis som du säger, man vet men förstår inte. Det går i vågor. Jag mår ganska bra ganska ofta, men sedan kommer stunderna som bara slår ner en totalt. Stor kram till dig 💜
Sara

2 Anonym:

skriven

Fina Sara! Jag tänker på dig varje dag! Förstår att tårarna kommer! Du har ju mist din älskade. Men du kommer att klara av att gå vidare i livet även om det känns väldigt jobbigt och hårt många gånger. Men gråt bara gråt när du behöver det och fortsätt skriva! Varma kramar från Carin

Svar: Tack fina Carin! Dina kommentarer betyder så mycket för mig 💜 Stor kram
Sara

3 radhuslivet.se:

skriven

KRAM! 💞

Svar: Kram 💜
Sara

4 Silje:

skriven

Kjære Sara. Det gjør så vondt å lese, men samtidig så godt å tenke på alle gode minnene dere rakk å få i sammen. Jeg vet at du kommer til å bli lykkelig en dag igjen💜

Svar: Tack min fina Silje! 💜
Sara

5 Eleonor Walston:

skriven

Vad fint at kunna kika tillbaka pa gamla meddelanden. Och du ar sa stark som gar ut och motionerar nar livet har vants upp och ner.
Kram till dig!

Svar: Det hjälpte temporärt i alla fall, och det är ju alltid något. Har gråtit i omgångar hela dagen och kvällen. Kramar 💜
Sara

6 Hanna:

skriven

Finaste, skickar en kram.

Svar: Tack fina Hanna 💜 Kram
Sara

7 Nadia:

skriven

Kram och åter kram ❤❤❤

Svar: Kram 💜
Sara

8 Tove-Lia:

skriven

Tänker på dig och er extra mycket idag, på Daniels dag.

Jag hoppas du mellan tårarna och all sorg och förtvivlan kan känna vårsolen värma ansiktet i alla fall en liten stund idag.

Massa kramar <3 <3

Svar: Finaste Tove-Lia, tack 💜 Kram
Sara

Kommentera här: