Ytterligheter

Alltså, de här senaste dagarna har varit fyllda av gränslös frustration och lycka. Två ytterligheter. Det där bouppteckningsmötet var det värsta jag någonsin varit med om. Jag har aldrig blivit så sårad och ledsen över något, som jag blev över vad som sades där. Jag kommer inte gå in på detaljer, men vad som sades var i stora drag att jag är helt värdelös, jag har aldrig gjort något för D och de "få" år vi var tillsammans är inte värda någonting. Och en hel massa andra jävliga lögner. Det var så fruktansvärt. Magen knyter sig bara jag tänker på det. Om D hade vetat om att vissa skulle agera såhär... Jag gjorde allt för D. Jag gav honom all kärlek jag hade. Jag gav honom mitt liv. Jag har satt mitt liv på paus för hans skull. Jag har gjort absolut allt jag har kunnat och har alltid satt honom först. Det värsta är att jag vet att det inte kommer sluta här. Den här jävla processen kommer aldrig ta slut.
 
Men, dagen efter tog min älskade bror studenten. Där har vi den gränslösa lyckan. Att se min bror så glad, efter en så jävla tuff vår, var fantastiskt och det värmde mitt hjärta. Äntligen fick jag ge honom studentpresenten som jag har fått hålla tyst om sedan i vintras. En resa till New York. Jag och D ville alltid ta med honom dit, och nu ska jag och lillebror åka dit om mindre än två veckor. Efter utspringet hade vi en lyckad mottagning hemma hos mina föräldrar. Os alla vänner var där. Det dracks och åts, dracks och åts. I fredags var jag rätt mör om jag uttrycker mig så.
 
 
1 Annika:

skriven

Men gud så hemskt att du ska behöva utstå det mitt uppe i all sorg! Tragiskt när ingen annan är du och D vet hur ni haft det och vad ni tillsammans gått igenom.
Du fixar detta också!
Vilken häftig studentpresent! Hur reagerade lillebror?

Svar: Tack 💜

Han blev väldigt förvånad och så himla glad. Jag längtar verkligen tills vi åker. 💜
Sara

2 Nina Frogner:

skriven

Grattis till bror🎈🌸
Vad ledsen jag blir av det första av ditt inlägg! Du ska inte alls ta åt dig av att någon annan är okunnig o elak! Jag vet inte vad som hänt så klart men jag har väldigt svårt för att tänka mig att du skulle göra nåt för egen vinnings skull! Du har gjort vad du kan i kunde för D. Precis som han säkerligen skulle göra för dig!
Det är väl konstigt att det alltid ska bli diskussioner i de rätta "jagen" kommer fram när någon går bort!
Fan vad tråkigt! Stå på dig ❤️

Tillbaka till din bror! Vilken present han fick! Så härligt att ni kan göra resan tillsammans 💕

Kram!

Svar: Ja, det är sjukt att man kan agera så istället för att tänka på den bortgångnes vilja. Vissa kan bara se saker ur sitt eget perspektiv och sätter sig själva före alla andra. Blir fortfarande så himla ledsen när jag tänker på vad som sades 😔

Det ska bli fantastiskt att få göra resan med min bror. Jag längtar verkligen!

Kram och tack för dina fina ord 💜
Sara

3 Tove-Lia:

skriven

Åh så himla tråkigt att det blivit som det blivit. Hoppas verkligen att de skulle se saker annorlunda när lite tid gått och när ni var face to face.. Människor upphör fan aldrig att förvåna!

Men jag hoppas att allt det positiva med din brors student och er kommande resa kan muntra upp lite iaf. Massa massa kramar från Milano!

Svar: Nä, de gör fan inte det. Helt galet. Tur att jag är omgiven av så många andra fantastiska människor 💜

Låter superhäftigt med Milano! Hoppas vi kan ses snart.

Massa kramar 💜
Sara

4 Cissi:

skriven

Alltså jag blir MÅLLÖS! Helt fruktansvärt att du ska behöva höra sånt. Blir verkligen mållös. Så ledsamt. Men du all styrka kärlek glädje energi till dig

Svar: Tack 💜
Sara

5 Anonym:

skriven

Men var väl gifta. Då är du väl ensam arvinge?

Svar: Ja, det är jag, men eftersom vi inte hade barn är hans föräldrar efterarvingar (de ärver alltså när jag har dött).
Sara

6 Alex i München :

skriven

Sitter här med mina värdelösa värkar och är förbannad!
Jag hoppas du hör Ds röst inom dig och att du känner hans närvaro när de där idioterna håller på. Både du och D vet vad du gjorde och fortfarande gör för honom och er. Jag sänder dig all min styrka och hoppas att du och din bror får en fantastisk tid i new York. Jag är 100% avis!

Svar: Tack fina 💜 Jag försöker känna honom och den kärlek vi hade. Det är svårt att komma över när någon nedvärderar en på ett sådant sätt, även om jag vet att det som sades inte under några omständigheter stämmer. 😔

Hoppas att värkarna gör att bebisen kommer snart! 💜
Sara

7 Annika (ej anonym som ställde frågan):

skriven

Oj, jag visste inte att lagen ser så ut, när en är gift.

Svar: Inte jag heller, men tydligen är det så när en inte har ett testamente. Det är mycket med det där...
Sara

8 ensekundtusentankar.blogg.se:

skriven

Tibble?! Ta inte åt dig av vad dom säger även om det är svårt. Det säger mer om dom än om dig!

Svar: Ja, Tibble 😊 Jag tog också studenten därifrån, men för 10 år sedan ☺️

Tack. Jag försöker verkligen, men det är svårt. 💜
Sara

9 Anonym:

skriven

Mina tårar bränner och jag önskar att jag kände dig så jag kunde finnas för dig under de stunder du behöver extra styrka! Jag avundas de fantastiska band du och din make verkar ha haft. Livet är verkligen inte plättlätt - men att få uppleva den starkaste av kärlekar i livet är få förunnat! ♡

Svar: Fina du, tusen tack för dina fina ord. De betyder mer än du tror 💜
Sara

10 Hanna Karlsson:

skriven

Men fy vad ledsen jag blir. Har du inte haft tillräckligt med allt som varit. Människor upphör aldrig att förvåna...

Svar: Så är det verkligen! Jag försöker alltid hoppas på det bästa, men det blir svårt när folk bara gör det sämre 😔
Sara

11 Ylva:

skriven

Nämen oj! Då ska det bli tjafs hela vägen förstås, för om du har fri förfoganderätt så kan du ju välja att förbruka det som D's föräldrar skulle kunna få om du dör, hemska tanke ...

Trist att man behöver tänka på sådant här när någon blir sjuk, eller egentligen borde tänka på från första början!

Svar: Precis så. Ja, jag har verkligen lärt mig något av det hela. Testamente känns viktigt att skriva, likaså samboavtal innan/om man gifter sig. Det gör det enklare sedan. Hur var det för dig med skilsmässan? Kunde ni enas när ni gjorde bodelning?
Sara

12 Anonym:

skriven

Hej Sara! Hoppas du inte blev överrumplad i morse när jag fick se dig i Mörby! Jag tänker ofta på dig och så plötsligt satt du bara där när jag var på väg till jobbet! ❤️ Det är fruktansvärt att läsa att du får stå ut med en massa elakheter när det gäller framtida arvsrätt! Det är farväl att D fick vara tillsammans med fina dig med tanke på vilka anhöriga han har. Hu vad ledsen man blir. Hoppas hoppas du kan lägga det åt sidan. Många kramar från Carin ❤️❤️❤️❤️

Svar: Finaste Carin💜 Jag blev så otroligt glad att du kom fram och pratade med mig! Det betyder verkligen mycket att du gjorde det. Tack för ditt stöd 💜 Stor kram
Sara

13 Ylva:

skriven

Ja, vi kommer hyggligt överens om bodelningen. Nu har vi en fastighet kvar att sälja och det ska bli så skönt när det är klart, för då är det bara barnen vi har ihop och det kommer nog att underlätta samarbetet. Men jag borde skriva ett nytt testamente, för i det gamla står ju han som arvinge. Och inte kommer vi in i kassaskåpet där det ligger...

Svar: Skönt att ni kommer hyggligt överens åtminstone! Åh, ja, det kan ju verkligen vara läge att försöka ordna med det så snart som möjligt för att ha tryggheten i att det är ändrat.
Sara

14 Eva:

skriven

Fy😁😁😁vad lågt av dem! Stå på dig!❤️ KRAM

Svar: Tack Eva 💜 Stor kram
Sara

15 Ullis:

skriven

Japp, du är inte ensam……samma sak här! Tack o lov så hade David skrivit testament så dom kunde knorra bäst dom ville. Men jäkligt trist när det blir tjafs…..man borde inte bli förvånad när det är pengar med i bilden……kram!

Svar: Så tröttsamt! Skönt att ni hade testamente i alla fall 💜 Kram
Sara

16 Ylva:

skriven

Hoppas att allt är väl med dig! Blir lite orolig när det varit tyst länge ;-)

Svar: Har haft ett par tunga dagar, men jag hoppas att det går mot det bättre snart. :)
Sara

Kommentera här: