Fredagskväll

Tusen tack för era fina kommentarer. De ger mig lite tröst på vägen. Vi fick åka hem från akuten igår. Läkaren sa att kräkningarna sannolikt är en biverkning av Oxycontin. Det var underbart att få sova inatt. Jag var helt och hållet slut när vi kom hem från sjukhuset.
 
Det är jobbigt att se att D håller på att bli någon annan. Han är inte sig själv. Han har alltid varit kvick och på gång. Nu hänger han inte med när jag pratar med honom. Han ställer underliga frågor. Inte ens hans ögon är desamma. Jag vet inte om det här också är en biverkning av medicinen. Jag känner igen hans beteende från när han har legat inlagd på sjukhuset efter operationerna. Det är fruktansvärt jobbigt att se Ds personlighet flyta iväg.
 
Idag har jag flytt från livet lite. Jag och mamma var i stan en sväng. Vi åt lunch och shoppade lite grann. När jag kom hem hoppade jag direkt in i bilen och åkte hem till mina kära vän V och hennes son B. Där fick jag tänka på annat. Så himla skönt. Sedan när jag kom hem igen gick allt i ett. Iväg och handla mat (och backa in i en pelare, suck!), komma hem och laga mat, fylla i Ds dosett med medicin så att han inte tar för många/för få tabletter, duscha, få D att duscha, tvätta kläder och få D att äta och dricka lite pö om pö. Nu ligger jag utslagen i soffan och ser fram emot att få sova inatt.
 
Idag är det ju förresten fredag. Måste ju skriva ner några fredagsplus för att påminna mig själv om vad jag har att vara tacksam för den här veckan.
 
+ Jag har tränat två gånger sedan förra fredagen. Bara ett pass kvar att göra i helgen för att nå målet. Heja heja!
 
+ Jag har så otroligt fina vänner som ställer upp på ett fantastiskt sätt. En vän smsade idag och undrade om de kan laga mat till oss i helgen. Ja tack! 
 
+ Alla era fina och peppande kommentarer. De betyder mer för mig än ni antagligen tror. De ger mig styrka på något sätt.
 
+ Jag har letat efter en särskild klänning på H&M i en vecka, men den har inte funnits i min storlek och så idag hängde den där och bara väntade på mig. Materiell lycka!
 
+ Mitt besök hos psykologen igår var så himla bra och välbehövt. Hon bekräftar mig och ställer precis de rätta frågorna. Hon är riktigt bra på sitt yrke. Heja kompetenta människor!
1 Anonym:

skriven

Kära du, tänker då mycket på dig, på er. Anhörigsituationen känner jag så väl till men att förstå fullt ut vad D går igenom är omöjligt. Oavsett så finns ni i mina tankar och jag skickar värme och kärlek till er båda.
Kram Erika

Svar: Fina Erika, tack för din värmande kommentar. Stor kram 💜
Sara

2 Anonym:

skriven

Sara! Vill bara säga att du är helt fantastisk med tanke på vad du går igenom! Skönt att du har stöd av släkt och vänner! Hoppas du och D får en fin helg!❤️❤️ Kram Carin (ps min man blev också dålig när han bytte illamåendemedicin för cellgifterna.

Svar: Tack Carin! 💜 Stor kram
Sara

3 Medmänniska:

skriven

Hej känner till en kvinna som går igenom samma sak som dig just nu, samma tumör hos hennes man, och det är på sluttampen. Hon heter Anne-Louise Lojsan Welin på facebook om du har sådan. Ville bara tipsa, ni kanske kan stötta varann. Ta hand om dig.

Svar: Tack för tipset. Kram
Sara

Kommentera här: