Hur ska jag kunna andas?

Fläkten vrålar. D andas tyst. Hans varma hand ligger i min. Utanför fönstret pågår livet. Utanför dörren till sjukhussalen pågår livet, men här inne hos oss håller det på att ta slut. 

Att igår få beskedet att D bara har några dagar kvar var chockartat. Den här chocken kommer jag leva i i ett tag. Ett bra tag. Tanken  på att D kommer försvinna snart sköljer över mig i vågor. När jag är här på sjukhuset känner jag mig lugn. Då är jag vid hans sida och känner mig trygg. När jag kommer hem är det som att gå in i en vägg. Allt där hemma som vi delar, har delat. Jag kan inte andas. Hur ska jag kunna andas utan honom? 

Idag har D varit relativt pigg och pratat med oss flera gånger. Han har till och med skämtat lite. Jag tror att det här är vändningen innan det bara kommer gå neråt. 

Jag är så oerhört tacksam för att min vän M följde med mig till sjukhuset igår och för att V har varit med mig här idag. Ord kan inte beskriva hur mycket det betyder för mig. 
1 Nadia:

skriven


Svar:
Sara

2 Nilla:

skriven

Det gör så ont i mig att läsa om vad ni behöver gå igenom. Förstår att du är i chock, känns som att han blivit så dålig så fort. Usch för denna vidriga sjukdom!!! Sänder dig en varm kram trots att vi inte känner varandra, känner så för er!

3 Anonym:

skriven

Kära fina Sara och D! Jag tänker mycket på er och det oerhört jobbiga som ni går igenom. Idag sprang jag i Hagaparken på lunchen och tänkte lite extra på er när jag såg KS. När min man vårdades där tog jag ibland en promenad i Hagaparken och fikade eller åt på Hagaforum för att komma ut lite från sjukhuset. Ni ska vara tillsammans mycket nu, men ibland Sara kan du behöva gå ifrån lite för att andas och kanske njuta lite av en varm sol. Fint att du har vänner vid din sida. Kanske lan någon bo med dig nu eller kanske kan du sova borta. Jag hoppas att D inte har någon ångest eller oro. Min man hade ju också en Glioblastom 4 och hans läkare sa att många hjärntumör patienter går in i sin värld den sista tiden och är lugna. Sara, det kommer att vara jobbigt jobbigt till och från framöver, men inte hela tiden. Du kommer att klara dig och gå vidare. Jag önskar jag kunde göra något för dig! Stora varma kramar från Carin ❤️❤️❤️

4 Eva:

skriven

<3<3

5 Martina:

skriven

Många många kramar!!! Ber för er! Bävar inför dagen när det är vår tur, vi vet inte hur lång tid vi får till....

6 Hanna Karlsson:

skriven

Jag tänker på er! <3

7 Carina:

skriven

Så ledsen för er skull.Skönt att ni har fina vänner som ställer upp! Kram

8 Anonym:

skriven

Gråter här där jag sitter och väntar på min dotters dans... Kom in på din blogg för länge sen och fastnade. Tänkt mkt på varför man följer... Nåt så hemskt. Men det är väl det, man inser inte hur bra man har det bara genom att vara frisk, tankarna på att ens man skulle försvinna... Kramat om mina barn många ggr extra ibland pga medvetenheten denna blogg skapat i mitt liv. Nu känns det ofattbart och då är man långt från att vara i det. Så ofattbart hemskt. Det är som att jag trott att han ska klara sig. Du verkar helt fantastisk. Fatta att han haft dig. Förstå att han blivit älskad och delat allt med dig... Tänker massor på er även om det hjälper dig föga.... All kärlek till er. /Matilda

9 Anki:

skriven

Halkat in på din blogg o läser allt du skriver. Trots att vi inte känner varann tänker jag ofta på er. Styrka till dej 💜

10 Maria:

skriven

Även jag råkade hamna på din blogg för ett tag sedan. Går in då och då läser för jag tycker du är en sådan fantastisk person. Du låter en komma så närs er. Jag sänder all min styrka och kärlek till er. Många kramar till er Maria

Kommentera här: