Kort uppdatering

Vi har precis blivit flyttade till ett hospice, som verkar vara fantastiskt! Personalen är jättegulliga och omtänksamma. Det är som en stor villa. Maria Regina heter det. Nu är det bara väntan. De trodde först att det skulle handla om dagar eftersom han försämrades så snabbt, men nu verkar det ha avstannat lite, så de tror att det kan handla om en vecka eller möjligtvis veckor. Så fruktansvärt att vänta. ❤
1 Ina:

skriven

Har läst din blogg lite då och då. Min älskade syster gick bort i samma sjukdom som din D. Vi bodde också på ett underbart hem dom sista veckorna (jag flyttade in med henne). Försök att inte gå händelserna i förväg, stanna upp, var med D här och nu. Han lever än, så försök leva med honom och fokusera på den tid ni har. Livet pågår ända till sista andetaget, ta vara på det <3.

2 Monica:

skriven

Vad glad jag blir att få läsa att ni hamnade på Maria Regina... D kan inte vara på bättre ställe och det finns tid för dig med där... När ni nu går in i ett väldigt jobbigt skede som tär på en något så otroligt... Önskar så att ni får ett fint och värdigt slut med mkt kärlek som finns mellan dig och D💙❤️ Tänker på er mkt. Kramar💕

3 Ulrika:

skriven

Å vad skönt för er. Min pappa hade samma vidriga sjukdom som din D. De tre sista veckorna var vi också på ett palliativt boende. Det kändes då som räddningen. Där kommer du att få vara enbart anhörig. Personalen där tar hand om allt annat såsom tex lyft, medicinering odyl....din roll är nu bara att finnas till för D och dig själv förstås. Du får tid att fokusera på eran sista tid och får möjlighet att göra nåt fint av det....så gott det går förstås. Det finns ju personal där som alltid finns till hands och ställer upp på att lyssna när situationen ibland blir för svår. Sänder över stora styrkekramar till dig och D!!!!! ❤️

4 Hanna Karlsson:

skriven

Tänker på er! Kram

5 Carina:

skriven

Vad bra att ni fått komma till Maria Regina, ett fantastiskt ställe. Kram!

6 Ingrid:

skriven

Så skönt att ni är på ett bra ställe, det gör mej glad. Min man fick åka in akut i går och ligger nu på sjukhuset, så vi är i samma läge som er. Känner mig trygg med den hjälpen vi får nu det känns väldigt viktigt att bara kunna få finnas när men med hjälpen runt hörnet. Vi kämpar på eller hur. Kram

Svar: Fy, vad jobbigt. Hur mår du? Kram ❤
Sara

7 Anonym:

skriven

❤️❤️❤️

8 Sara:

skriven

Förstår att det är fruktansvärt att bara vänta! Har personligen bara goda erfarenheter från hospice, personalen där är så proffsiga på vad de gör, hoppas verkligen att ni får samma upplevelse! ❤️

9 Anonym:

skriven

Finaste Sara, jag och Karin är med er i tanken och hjärtat! Älskar er!

10 Caroline:

skriven

Lilla gumman.
Vad jag önskar att ni inte behövde vara med om det här. Det är så synd att ni inte fick det liv ni önskade och förtjänade. Att ni inte fick bli föräldrar tillsammans, att ni inte bara fick ha ett vanligt liv. Så hemskt och tragiskt. Samtidigt tror jag att det var en mening med att D träffade just dig. Ni har upplevt mer tillsammans på några få år än vad en del par gör på femtio år. Och du gav honom den möjligheten. Var stolt och tacksam över den du är och vad du har gett dig och D.

11 Anonym:

skriven

❤️❤️❤️

12 Tove Lia:

skriven

Vad skönt att ni fått komma till ett hospice och att det verkar så bra. Tänker på er. KRAM

13 Eva Gy:

skriven

Kärlek till dig och din D❤️

14 Anonym:

skriven

Sara. Jag hittade din blogg idag och har suttit och läst hela kvällen. Det värmer i mig när jag ser allt fantastisk ni har hunnit med, samtidigt blir jag sorgsen över allt det som tiden inte räcker till för. Allra varmaste kramar till er båda.

15 Ann :

skriven

Finaste Sara, låter som ett bra steg i all bedrövelse! Tänker på er båda hela tiden. Försöker telepatiskt sända styrka och ork åt er båda. Vet att ni är otroligt starka men tänker att det kanske behövs än mer just nu! Försök leva i stunden även om jag förstår att D inte är sig själv längre. Mängder av kramar Ann W

16 Anonym:

skriven

Kära Sara! Jag tänker så mycket på er båda och hoppas ni får fin hjälp på det palliativa boendet. Min man bodde i nästan 3 månader så och det var det absoluta bästa för oss i den situation som vi var i. Du ska vara hos D så mycket du orkar, men också ta dig tid till sådant som du mår bra av och utan dåligt samvete. Varma kramar från Carin ❤️❤️

17 Anonym:

skriven

Hei Sara,

En venninne av meg i Russland fortalte at hennes klassekompis kjemper mot Glioblastom i Japan på en uvanlig måte.

http://www.help-sasha.ru/en

Bare ikke gi håp! Mirakler skjer!

Og en annen link

http://www.virtualtrials.com/pdf/williams2014.pdf

Tenker på dere! Klem


Na/Oslo


18 Anonym:

skriven

❤️❤️❤️

19 Ullis:

skriven

Tänker på dig/ er varje dag…..man berörs så fruktansvärt…speciellt eftersom jag vet vad du går igenom. Kram!

20 Sanna:

skriven

Ni verkar vara så fina människor, livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Mitt i allt det fruktansvärda känns det skönt att höra att ni kommit till ett så bra ställe. Jag önskar er den finaste tiden med massor av kärlek❤️❤️

21 Nadia:

skriven

Kramar till er ❤ tänker på er ❤

22 Monica:

skriven

Vad glad jag blir att få läsa att ni hamnade på Maria Regina... D kan inte vara på bättre ställe och det finns tid för dig med där... När ni nu går in i ett väldigt jobbigt skede som tär på en något så otroligt... Önskar så att ni får ett fint och värdigt slut med mkt kärlek som finns mellan dig och D💙❤️ Tänker på er mkt. Kramar💕

23 Anonym:

skriven

Jeg har vært I samme situasjon som deg, og har akkurat mistet min mann. Det er vel ikke noen stor trøst å høre det, men du skal vite at det du har delt på bloggen har vært til hjelp for meg. Takk for det!

24 Maria:

skriven

Finaste du blir så ledssen när jag läser din blogg, fuck cancer. Ni är ett underbart par. Du skriver så ärligt och hjärtlig. Sänder många kramar till er.

25 Theresa:

skriven

💜💜💜 Vänta måste vara fruktansvärt! Även om man vet att Dagen kommer och man väntar sedan beskedet kom är den väntan Ni genomgår nu något jag inte kan föreställa mig alls. Jag trodde ju jag skulle få genomlida en sådan väntan när min pappa fick diagnosen Glioblastom men istället ringde de ju då en tisdagsmorgon och sa att han dött under natten, utan "förvaring".
Jag hoppas ni båda får bra bemötande och att du kan få träffa någon att prata med på hospicet.Som någon annan skrev så tror jag det kan vara nyttigt för dig att komma iväg en stund då och då och vara ute och promenera eller göra något som får dig att hämta energi att orka finnas där för D... Stora kramar! 💜💜💜

26 Ullis:

skriven

Stor kram Sara……tänker på dig varje dag. Det är en sån surrealistiskt situation så det är inte klokt….man tror inte att det är sant!!!

Kommentera här: