Bra jävla dag, eller?

Dagens höjdpunkter
• Jag grät diskret framför min dator på jobbet. Sådana där tysta tårar som bara singlar ner för kinderna. Ingen tung andning. Inget snörvlande. Saknaden av D blev så stark. Att gråta inför andra är inte min grej, men det här märktes knappt.

• Jag blev lite frustrerad över att jag förväntas ta ansvar för andras känslor. Vissa personer kan ursäktas för både det ena och det andra. Att min man dog för lite mer än två månader sedan räknas tydligen inte. Jag måste tänka på andra. De har det så jobbigt. (OBS! I allra högsta grad medveten om att alla har sina problem, men jag kan verkligen önska att också jag ska kunna få bli ursäktad när jag inte orkar vara glad, social och trevlig mot alla.)

• Jag sprang förbi kronprinsessan i Hagaparken ikväll. Fint ska det vara.

• Mina ögon kliar så fruktansvärt av pollenallergi att jag håller på att bli galen.

Ja, ni ser ju. En fantastisk dag. Uppenbarligen. 
1 Anonym:

skriven

Låt dig va ledsen låt dig få vara nere.. de är okej ! Personer som.gnäller över skit och ingenting kan knappast känt på hur det verkligen är att leva ! Jag hejar på dig ! Sänder en styrke kram !

Svar: Tack 💜 Kram
Sara

2 Anonym:

skriven

❤️❤️❤️ Tänker på dig Sara. Kram /Nicoletta

Svar: Tack 💜 Kram
Sara

3 Ylva:

skriven

Det är jobbigt när man gråter så att man blir rödögd... Och extra jobbigt med pollenallergi! Jag tycker att ögondroppar med natricromglicat som aktiv beståndsdel är de som fungerar bäst för mig. När det är som värst brukar det bli både tabletter, ögondroppar och nässpray...

En del folk är inte mer vidsynta än att de bara kan se till sig själv ;-) då kan deras känslor vara sååå viktiga.

Kram! Hoppas du får en bättre dag idag!

Svar: Jag tar nässpray, ögondroppar, tabletter och astmaspray, men är ändå superallergisk. Så himla tröttsamt. Bara att leva igenom det.

Kram 💜
Sara

4 Tove-Lia:

skriven

Vissa dagar är bara skit, så är det ju. KRAM på dig!

Svar: Kram bästa Tove-Lia! 💜
Sara

5 Eva:

skriven

Prevalin Allergy 20 ml ska vara bra enligt en kolega.

styrkekram

Svar: Tack för tipset :) Kram
Sara

6 Silje:

skriven

Fine gode vennen.DU skal ikke tenke på noen annen enn deg selv akuratt nå! Vær så snill og ta vare på deg selv nå. Jeg bruker aerius og saltvannsspray,samt litt vanlige nesespray. Har mindre allergi nå enn dajeg var yngre. Virker faktisk som jeg har vokst det litt av meg.men mne nå får vi se hvordan juni blir😷
Tenk at du traff på Victoria!! Så kult🙂🙂 Forrige gang jeg var der så gikk brann alarmen i boligen deres ogjeg sto som en spent skole unge å ventet på at kronprinsparet skulle komme løpende ut, hehe. (De kom ikke)
Bor de forresten i Haga parken nå?

Svar: Tack gumman 💜 Jag ska försöka.

Ja, de bor i Haga slott som ligger i Hagaparken. Så fint 😍
Sara

7 Sanna:

skriven

Energitjuvar med kliande offerkoftor brukar ha den tendensen till att göra så man bara vill skrika rakt ut . Jag hade en vän en gång som STÄNDIGT var negativ gällande allt och till slut fick jag nog och sa ifrån : " du , jag klarar inte detta mer. Varje gång du ringer så vet jag att jag kommer må så mycket sämre pågrund av att du alltid ska gnälla om precis allting hela tiden . Det funkar inte för mig . Du är bitter arg och hemsk och jag klarar inte detta mer " .... Sen gick det något år och vi sprang in i varann på en krog och hon kramade mig och sa ; TACK , du hade så rätt .ville inte se det då men mina andra vänner höll med dig om hur jag var och jag insåg att jag måste ha hjälp så tack , " det kändes fint iaf . Jag ville aldrig såra henne ju men jag behövde lämna för att orka liksom . Vänner ska ge energi och inte ta. Så är det bara . Det gör mig ledsen att läsa att folk inte har empati för dig , du genomlever något som ingen ska behöva gå igenom så bara tanken på att ens försöka förstå sig på vad du går igenom -är ju omöjlig - att du då får kritik för att inte ha fokus emot andras känslor är ju fan skrattretande . Usch . Jag kramar om dig på avstånd och önskar dig allt gott och skickar massa kärlek <3 du är underbar !

Svar: Tack fina fina du 💜 Vad modigt av dig att säga ifrån! Jag tror att många inte vågar säga till. Det är verkligen så viktigt att vara omgiven av personer som ger en energi. Som tur är ger alla mina vänner mig energi och är så fina mot mig. Det är jag verkligen glad över. Stor kram 💜
Sara

8 Emma Lidbom Pettersson :

skriven

Jag känner exakt likadant som du där. Alla andra får säga / göra /tycka som dom vill när dom har det lite tufft. Men vi som tappat någon då? (Min man gick bort för ett år sedan just av glioblastom)

Svar: Kram! <3
Sara

Kommentera här: