Fredagsplus

Det känns som att det är läge att tänka på fredagsplus igen. Det var ju ett tag sedan. Då kör vi.
 
+ Jag tog en promenad i Hagaparken i regnet. Det var så himla härligt. Så grönt. Så lugnt. Alltså, alla steg jag har tagit i Hagaparken under våren. Det är som att vi tar oss igenom det här tillsammans. 

+ Jag är så fruktansvärt lättroad att jag sitter och skrattar åt mig själv när jag provar Snapchats filter. Jag skrattar högt. Åt mig själv. 
 
 
+ Inte bara det. Det finns ju fina filter också. 
 
 
 
+ Jag har inga måsten ikväll och kan ligga i soffan, titta på någon serie och bara ta det lugnt. 
 
+ Igår var mäklaren här och värderade lägenheten så att det inte ska bli några jävla problem med bouppteckningen. Så skönt att ha fixat det. Det ska bli så oerhört skönt när bouppteckningen är klar. Då kommer band att klippas. 
 
+ Efter att ha haft bilen på en verkstad hela veckan så kom min väns man och lämnade den till mig idag. Det är liksom dubbla plus på den här egentligen, dels att få tillbaka bilen och dels att jag har så fina vänner som hjälper mig.
 
+ Den här låten gör mig så glad. 
 
+ Har ni lyssnat på podden Serial? Om inte är ett hett tips att lyssna. Jag har bara lyssnat på säsong 1 hittills.
1 Alex i München :

skriven

Älskat serial säsong 1!! Tycker inte alls att säsong två var lika bra, vi lyssnade inte ens klart...

Blir så ledsen när jag tänker på människor som dött och mitt i all sorg och bearbetning så ska man behöva bråka och tjafsa om arvet eller bristen på arv eller saker eller vad det nu är. "Tur" att ni var gifta i alla fall, det underlättar väl något?

Svar: Precis! Så jobbigt. Som att man inte har nog att tänka på. Det underlättar mycket för mig att vi var gifta, men det är nog det som är lite grejen också. Det innebär att vissa inte får något arv nu, som de verkar ha förväntat sig. Väldigt svår situation. Det är ju inte jag som bestämt att det är så, det är ju Ds vilja (men det verkar inte gå fram). Ska bli så otroligt skönt att bli klar med bouppteckningen!

Tråkigt med säsong 2. Ska börja lyssna och se vad jag tycker. Jag började däremot lyssna på en liknande podd från Aftonbladet. Har du lyssnat på den?
Sara

2 Sara:

skriven

Trist med tjafs om arv :( Man tycker ju att de som tjafsar borde inse att det är D's vilja med tanke på hur noga ni ändå hade gått igenom allt innan.

Svar: Precis :( Så himla tröttsamt.
Sara

3 Alex i München :

skriven

Gah! Blir så arg när jag om arvs-grejen. Jag antar lite fräckt att du och D hade gemensam ekonomi och att han inte hade det med någon annan. Alltså är det du som "behöver" det han lämnade för att kunna fortsätta leva och stå på benen. Folk är giriga.

Ja, spår heter den va? Den tyckte jag var bra speciellt första säsongen. Tror att säsong 2 av serial var om en händelse som berört USA så mycket mer än övriga världen att den lixom inte fångade mig. Mycket upprepningar. Hoppas på en säsong 3 iaf!

Svar: Precis så är det. Vi hade gemensam ekonomi. Så fruktansvärt inrriterande. Blir så skönt på onsdag när mötet är avklarat.

Just det, så heter den nog. Himla bra :)
Sara

4 Maria A:

skriven

Så snygg du är gumman! 😂😘

Svar: Tack gumman! 😘
Sara

Kommentera här: