Rensa och gå igenom

Trots en energinivå på 5% har jag ändå lyckats ta mig igenom dagen. Jag har rensat skåpen i badrummet. Det var riktigt jobbigt mentalt, men nu när det är gjort känns det väldigt skönt. Jag har som mål att jag ska ha gått igenom och rensat allt i lägenheten och förrådet innan sommaren är slut. För mig är det en del i min bearbetning. Alla gör det i olika takt, och några kanske tycker att jag går fram i för snabb takt, men jag gör det som är bäst för mig. Att gå igenom allt i lägenheten och förrådet ger mig också koll över vad jag har och var jag har allt. Det kommer vara jobbigt, men det kommer bli bra. Jag vet ju att D inte finns i de saker jag rensar ut. Han finns inom mig, vare sig hans parfym står i badrumsskåpet eller ligger i minneslådan. Jag väljer ut de saker jag tycker symboliserar D mest och lägger i en fin låda jag har köpt. Den kan jag visa en annan dag.

 
Jag har också varit på gymmet och tagit en promenad runt Råstasjön. Nu hoppas jag på en okej natts sömn.

Hoppas att ni har haft en fin dag.


1 Anonym:

skriven

Styrkekram♡ /eva_h

Svar: Kram 💜
Sara

2 Nina Frogner:

skriven

Bra med delmål att uppnå på vägen. En låda för för saker att minnas låter ypperligt! Skönt när man kan ta fram den vid jobbiga stunder o ställa undan den när man inte behöver den för tillfället.
Kram ❤️

Svar: Precis så tänker jag. Dessutom känns det fint att bara välja ut några fysiska saker som påminner mig om honom. De blir mer speciella då. 💜
Sara

Kommentera här: