Tacksamhet och tilltro

Tacksamhet och tilltro. Ingen bitterhet. Det är mitt mål. Det ska min ledstjärna under det här djävulsåret som kallas 2016. För samtidigt som det förmodligen kommer att bli det tuffaste året i mitt liv (det får jag ju hoppas ändå, nu måste jag väl ha fått min släng av sleven, eller hur?), så kommer det här bli det bästa året för många andra. Såklart. Och jag ska inte låta det göra mig bitter. Nej, jag ska vara tacksam för allt jag har fått dela med D och allt fint mina nära och kära är med om. För jag älskar dem, och de förtjänar all lycka i världen. 
 
För ungefär tre månader sedan skrev jag om att ordet tilltro skulle vara ordet som skulle följa med mig 2016: 
 
Att ha en tilltro till mig själv. En känsla av att jag kommer klara vad än livet kastar i min väg. En tilltro till att jag kommer kunna fortsätta leva när det D inte längre får vara kvar hos mig. Tilltron handlar om att våga lita på att det kommer finnas en framtid för mig, även om D inte är där. Precis som att solen kommer gå upp varje dag kommer jag att överleva, och leva.
 
Jag kan och jag vill.
 
Något som D blev bra på under de två sjukdomsåren var att känna tacksamhet. D frågade aldrig varför jag? Han brukade alltid säga varför inte jag? Att kunna tänka så är modigt. Det inspirerar mig nu till att känna tacksamhet, trots allt som har hänt. Under de senaste två åren fördjupades min och Ds relation något enormt. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men jag tror att jag och D delade något relationsmässigt som många aldrig får uppleva. Vi har pratat om allt. Delat allt. Bearbetat sorg, sjukdom och tårar tillsammans. Tänk att ha fått nå en så djup relation till någon. Det är ju faktiskt fantastiskt. 
1 Nadia:

skriven

❤ kram ❤

Svar: Kram 💜
Sara

2 Silje :

skriven

Du skriver å tenker så nydelig. Du er et enormt forbilde 💜

Svar: Tack gumman 💜
Sara

3 Hanna:

skriven

Så fint du skriver! Stor kram. <3

Svar: Tack, Hanna 💜 Kram
Sara

4 Tove-Lia:

skriven

Du är så klok. KRAM

Svar: Tack finaste du 💜 Kram
Sara

5 Ullis:

skriven

Det var exakt vad min gubbe sa också: Varför inte jag? Aldrig att han sa: Varför jag? Jag är sååå tacksam över allt vi hade tillsammans också och vad han lämnade efter sig. Finare man har jag aldrig mött och kommer aldrig att möta mer men det är helt ok. Har aldrig känt mig så ärligt älskad av någon förut. Det kan jag leva resten av livet på. Jag är glad att du kan tänka så :)
Kram!

Svar: Det är verkligen stort av en människa att kunna tänka så. 💜 Kram
Sara

6 Anonym:

skriven

Sänder stora styrkekramar till dig. Din och Ds kärlek var stor och mycket speciell, det syntes klart och tydligt i både text och bild. Ta hand om dig nu och var rädd om dig. D har det bra. Nu måste du få läka och bara kunna tänka på dig själv. Lev väl och tusen tankar till dig ❤️❤️ Kram från Petra i Göteborg

Svar: Tack för din fina kommentar, Petra 💜 Kram
Sara

7 Theresia:

skriven

Så fina ord! Tilltro och tacksamhet, två saker som kan vara livlinor när det är som tuffast. Kram!

Svar: Verkligen! Kram 💜
Sara

Kommentera här: